2027 Asgari Ücret Zammında 3 Senaryo: Yeni Maaş Ne Kadar Olacak?

2027 Asgari Ücret Zammında 3 Senaryo: Yeni Maaş Ne Kadar Olacak?
2027 yılı asgari ücret görüşmeleri öncesinde enflasyonun üzerinde zam yapılacağı yönündeki açıklama dikkat çekti.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TRT Haber ekranlarında katıldığı programda asgari ücret ve emekli aylıklarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Yılmaz, gelirlerin artırılacağını ve asgari ücrete enflasyonun üzerinde zam yapılmasının planlandığını ifade etti.

Asgari ücret belirlenirken işçi ve işveren taraflarının beklentilerinin birlikte değerlendirilmesi gerektiğini belirten Yılmaz, henüz müzakerelerin başlamadığını söyledi.

Cevdet Yılmaz'dan Asgari Ücret Açıklaması

Asgari ücretin belirlenmesinde iki tarafın bulunduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, şu açıklamayı yaptı:

"Diğer taraftan da işletmelerin sürdürülebilirliği, rekabet gücü, istihdamın korunması, kayıt dışılığın önlenmesi gibi amaçlar var. İşte bu ikisi arasında bir denge oluşturularak bir belirleme olacağını düşünüyorum ben ama henüz o müzakereler başlamış değil."

Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmelerinin aralık ayında başlaması beklenirken, açıklama sonrasında 2027 yılı için olası zam oranları gündeme geldi.

Enflasyon Beklentisi Yüzde 21 Olarak Açıklandı

Merkez Bankası tarafından paylaşılan beklentilerde enflasyonun yıllara göre gerileyeceği öngörüldü. Açıklanan tahminlere göre enflasyonun;

  • 2027 yıl sonunda yüzde 21,

  • 2028 yıl sonunda yüzde 13,5,

  • 2029 yıl sonunda yüzde 9

seviyesine gerilemesi bekleniyor.

Asgari ücrete yapılacak zammın yüzde 21'lik enflasyon beklentisinin üzerinde olması yönündeki açıklama, farklı zam hesaplamalarını gündeme taşıdı.

2027 Asgari Ücret İçin 3 Zam Senaryosu

Mevcut asgari ücret olan 28.075,50 TL üzerinden yapılan hesaplamalarda yüzde 27, yüzde 30 ve yüzde 35 zam oranları öne çıkıyor.

Olası zam oranlarına göre yeni asgari ücret tutarları şöyle:

  • Mevcut asgari ücret: 28.075,50 TL

  • Yüzde 27 zam yapılması halinde: 35.655,89 TL

  • Yüzde 30 zam yapılması halinde: 36.498,15 TL

  • Yüzde 35 zam yapılması halinde: 37.901,93 TL

Söz konusu tutarlar olası zam oranlarına göre yapılan hesaplamalardan oluşuyor. 2027 yılında uygulanacak asgari ücret henüz kesinleşmedi. Nihai rakam, aralık ayında yapılacak görüşmelerin ardından belirlenecek.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.