2026 yılının ikinci yarısında geride kalan üç aylık enflasyon verisi belli oldu. Ocak ayında uygulanacak zam oranının kesinleşmesi için Ekim, Kasım ve Aralık aylarına ilişkin enflasyon rakamlarının da açıklanması gerekiyor.
Mevcut veriler üzerinden yapılan hesaplamalarda memur ve memur emeklileri için yüzde 7'lik toplu sözleşme zammının üzerine enflasyon farkı oluşması, SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin ise farklı bir oranda zam alması bekleniyor.
Üç Aylık Enflasyon Yüzde 5,56 Oldu
2026 yılının ikinci yarısına ilişkin açıklanan aylık enflasyon oranları şöyle gerçekleşti:
Temmuz: yüzde 1,76
Ağustos: yüzde 1,84
Eylül: yüzde 1,84
Bu verilerin ardından üç aylık kümülatif enflasyon yüzde 5,56 olarak hesaplandı.
Ekim, Kasım ve Aralık aylarında açıklanacak rakamlar, Ocak 2027'de uygulanacak zam oranının belirlenmesinde etkili olacak.
Memur Ve Emekliler İçin Zam Oranı Ne Olacak?
Üç aylık veriler sonrasında henüz memurlar açısından enflasyon farkı oluşmuş değil. Ancak kalan üç ayda açıklanacak enflasyon rakamlarıyla birlikte fark oluşması ve memur ile memur emeklilerinin toplam maaş artışının yüzde 7'yi aşması bekleniyor.
OVP'de yer alan beklentiye göre memur ve memur emeklileri yüzde 7 oranında zam alacak.
SSK ve Bağ-Kur emeklileri için ise yüzde 9,04 oranında artış öngörülüyor.
Bazı Memur Maaşlarında Beklenen Tutarlar
Yüzde 7'lik artış üzerinden yapılan hesaplamalara göre bazı memur maaşlarında beklenen seviyeler şöyle:
Mühendis: 109 bin TL'den 117 bin TL'ye
Araştırma görevlisi: 102 bin TL'den 109 bin TL'ye
Avukat: 102 bin TL'den 108 bin TL'ye
Başkomiser: 101 bin TL'den 108 bin TL'ye
Polis memuru: 92 bin 618 TL'den 99 bin TL'ye
Uzman öğretmen: 92 bin TL'den 98 bin TL'ye
Hemşire: 84 bin 845 TL'den 91 bin TL'ye
7/3 öğretmen: 75 bin TL'den 80 bin TL'ye
Düz memur: 78 bin 500 TL'ye
Bu hesaplamalara göre en düşük memur maaşının 75 bin 140 TL seviyesine çıkması bekleniyor.
SSK Ve Bağ-Kur Emeklileri İçin Maaş Hesaplaması
Yüzde 9,04'lük zam oranı üzerinden mevcut maaşlara karşılık gelen hesaplamalar şöyle:
23.552 TL → 25.681,10 TL
24.000 TL → 26.169,60 TL
25.000 TL → 27.260,00 TL
26.000 TL → 28.350,40 TL
27.000 TL → 29.440,80 TL
28.000 TL → 30.531,20 TL
29.000 TL → 31.621,60 TL
30.000 TL → 32.712,00 TL
31.000 TL → 33.802,40 TL
32.000 TL → 34.892,80 TL
33.000 TL → 35.983,20 TL
34.000 TL → 37.073,60 TL
35.000 TL → 38.164,00 TL
36.000 TL → 39.254,40 TL
37.000 TL → 40.344,80 TL
38.000 TL → 41.435,20 TL
39.000 TL → 42.525,60 TL
40.000 TL → 43.616,00 TL
41.000 TL → 44.706,40 TL
42.000 TL → 45.796,80 TL
43.000 TL → 46.887,20 TL
44.000 TL → 47.977,60 TL
45.000 TL → 49.068,00 TL
46.000 TL → 50.158,40 TL
47.000 TL → 51.248,80 TL
48.000 TL → 52.339,20 TL
49.000 TL → 53.429,60 TL
50.000 TL → 54.520,00 TL
51.000 TL → 55.610,40 TL
52.000 TL → 56.700,80 TL
53.000 TL → 57.791,20 TL
54.000 TL → 58.881,60 TL
55.000 TL → 59.972,00 TL
56.000 TL → 61.062,40 TL
57.000 TL → 62.152,80 TL
58.000 TL → 63.243,20 TL
59.000 TL → 64.333,60 TL
60.000 TL → 65.424,00 TL