2027 Asgari Ücret Zammında 5 Farklı Senaryo: İşte Masadaki Rakamlar

2027 yılında geçerli olacak asgari ücret için zam beklentileri gündeme geldi.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın yıl sonu enflasyon tahminini güncellemesinin ardından 2027 asgari ücret zammına ilişkin beklentiler de değişti. Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan tarafından açıklanan yeni tahminlerde 2026 yıl sonu enflasyonu yüzde 29,5, 2027 yılı enflasyonu ise yüzde 21 olarak belirtildi.

Aralık ayında toplanması beklenen Asgari Ücret Tespit Komisyonu, milyonlarca çalışanın 2027 yılında alacağı ücreti belirleyecek. Komisyon görüşmelerinin tamamlanmasının ardından yeni asgari ücretin açıklanması ve 1 Ocak 2027 itibarıyla yürürlüğe girmesi bekleniyor.

Mevcut net asgari ücret olan 28 bin 75 TL üzerinden yapılan hesaplamalarda beş farklı zam oranı öne çıkıyor.

Yüzde 25 Zam Yapılması Halinde

Asgari ücrete yüzde 25 zam yapılması durumunda yeni net ücret 35 bin 94 TL olacak.

  • Mevcut net ücret: 28.075 TL

  • Zam oranı: Yüzde 25

  • Zam tutarı: 7.019 TL

  • Yeni net asgari ücret: 35.094 TL

Yüzde 29,5 Zam Yapılması Halinde

Zam oranının yüzde 29,5 olarak belirlenmesi durumunda asgari ücret 36 bin 357 TL'ye yükselecek.

  • Mevcut net ücret: 28.075 TL

  • Zam oranı: Yüzde 29,5

  • Zam tutarı: 8.282 TL

  • Yeni net asgari ücret: 36.357 TL

Yüzde 30 Zam Yapılması Halinde

Asgari ücrete yüzde 30 zam yapılması halinde çalışanların alacağı yeni net maaş 36 bin 498 TL olacak.

  • Mevcut net ücret: 28.075 TL

  • Zam oranı: Yüzde 30

  • Zam tutarı: 8.423 TL

  • Yeni net asgari ücret: 36.498 TL

Yüzde 35 Zam Yapılması Halinde

Yüzde 35 zam senaryosunda net asgari ücret 37 bin 902 TL'ye çıkacak.

  • Mevcut net ücret: 28.075 TL

  • Zam oranı: Yüzde 35

  • Zam tutarı: 9.827 TL

  • Yeni net asgari ücret: 37.902 TL

Yüzde 40 Zam Yapılması Halinde

Asgari ücrete yüzde 40 zam yapılması durumunda ise yeni net ücret 39 bin 305 TL olacak.

  • Mevcut net ücret: 28.075 TL

  • Zam oranı: Yüzde 40

  • Zam tutarı: 11.230 TL

  • Yeni net asgari ücret: 39.305 TL

Bakan Işıkhan'dan Asgari Ücret Açıklaması

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan da 2027 yılında geçerli olacak asgari ücretle ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Komisyon çalışmalarının aralık ayında başlayacağını belirten Işıkhan, çalışanların enflasyon karşısında korunmasının öncelikleri olduğunu ifade etti.

Bakan Işıkhan, asgari ücretlilerin mağdur edilmeyeceğini belirterek mümkün olan en yüksek rakamın verilmesi için çalışacaklarını söyledi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri