Yıl sonuna yaklaşılmasıyla birlikte milyonlarca çalışanın takip ettiği 2027 asgari ücret gündemi yeniden hareketlendi. Ekim ayı enflasyon verilerinin ardından yeni yılda uygulanabilecek ücret için yüzde 20, 25 ve 30 oranlarındaki artış senaryoları üzerinden hesaplamalar gündeme geldi.
2026 yılında net 28 bin 75 lira 50 kuruş olarak uygulanan asgari ücret üzerinden yapılan hesaplamalarda ortaya çıkan rakamlar ise zam oranına göre değişiyor.
Yüzde 20, 25 Ve 30 Zamda Asgari Ücret Ne Kadar Olacak?
Mevcut net asgari ücret üzerinden yapılan hesaplamalara göre farklı zam oranlarında ortaya çıkacak tutarlar şöyle:
Yüzde 20 zam: 33 bin 690 TL
Yüzde 25 zam: 35 bin 94 TL
Yüzde 30 zam: 36 bin 498 TL
Söz konusu rakamlar, henüz resmi olarak açıklanmış bir zam oranına dayanmıyor. Yalnızca mevcut ücret üzerinden yapılan tahmini hesaplamaları ifade ediyor.
Asgari Ücret Ne Zaman Kesinleşecek?
2027 yılında uygulanacak asgari ücretin Aralık ayında yapılması beklenen Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmelerinin ardından netleşmesi bekleniyor.
Komisyon tarafından yapılacak değerlendirmelerde enflasyonun yanı sıra ekonomik gelişmeler, çalışanların geçim koşulları ve işverenlerin maliyetleri gibi çeşitli unsurların dikkate alınması bekleniyor.