2027 Asgari Ücret İçin Zammı Belli Oluyor: İşte Kulislerdeki Rakam

2027 yılında geçerli olacak asgari ücret için Ankara kulislerinde yüzde 30 zam oranı konuşulmaya başlandı.

2026 yılı için net 28 bin 75 TL 50 kuruş olarak uygulanan asgari ücret, 31 Aralık 2026 tarihine kadar geçerli olacak. Aralık ayında yapılacak Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmelerinde ise 1 Ocak 2027'den itibaren uygulanacak yeni ücret belirlenecek.

Görüşmeler öncesinde Ankara kulislerinde yüzde 30 zam ihtimali gündeme geldi. Ancak bu oran henüz resmî olarak açıklanmadı ve 2027 asgari ücretine ilişkin kesinleşmiş bir karar bulunmuyor.

2027 Asgari Ücrete Yüzde 30 Zam Yapılırsa Ne Kadar Olacak?

Mevcut net asgari ücrete yüzde 30 zam yapılması durumunda ortaya çıkacak rakamlar şöyle:

  • Mevcut net asgari ücret: 28.075,50 TL

  • Zam oranı: Yüzde 30

  • Zam miktarı: 8.422,65 TL

  • Yüzde 30 zamlı net asgari ücret: 36.498,15 TL

  • Yüzde 30 zamlı brüt asgari ücret: 42.939 TL

Bu hesaplamaya göre yüzde 30 zam senaryosunda çalışanların net ücretinde 8 bin 422 TL 65 kuruş artış gerçekleşecek.

Asgari Ücret Görüşmeleri Aralık Ayında Yapılacak

2027 yılında uygulanacak asgari ücretin belirlenmesi için Asgari Ücret Tespit Komisyonu aralık ayında toplanacak. Görüşmelerin ardından yeni ücretin açıklanması ve 1 Ocak 2027 itibarıyla yürürlüğe girmesi bekleniyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri